Nieuwe ouderapp / ouderportaal!
Start met de nieuwe DONS OuderApp!
Beste ouder(s)/verzorger(s),
Het is bijna zover! Op maandag 3 juni 2024 starten we met het donsopvang.ouderportaal.nl. Met de introductie van onze nieuwe OuderApp, willen we je de mogelijkheid bieden om gemakkelijker met ons te communiceren en extra opvangdagen aan te vragen, te ruilen etc.
Ook vind je in de OuderApp berichten van de DONS-docenten en locatiemanager, foto’s die op de groep van je kind gemaakt zijn, en je kunt zelf ook berichten sturen en stukjes in het schriftje schrijven. De app wordt gevuld met informatiepagina’s en je vindt er ook je facturen en jaaropgaven terug.
Vrijdag 1 juni zal om 18:30 uur de bestaande OuderApp en OuderPortaal worden afgesloten. Vanaf dat moment kunnen er dus géén aanvragen meer worden verwerkt of foto’s worden gedownload. Zorg daarom dat je voor die tijd, je aanvragen voor de volgende week in ieder geval hebt gedaan en alles wat je wilt behouden hebt gedownload.
Inloggen op het OuderPortaal via onze website is heel eenvoudig. Op 3 juni ontvang je s’ochtends van ons een e-mail met daarin je gebruikersnaam (mailadres) en een activatielink voor het instellen van je wachtwoord. Nadat je een wachtwoord ingesteld hebt, kun je inloggen op het OuderPortaal, te bereiken op https://donsopvang.ouderportaal.nl.
OuderApp van Konnect
Je kunt ook weer een OuderApp voor je mobiele telefoon downloaden. Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. Je kunt de App vinden door te zoeken op OuderApp van Konnect. Nadat je de App geïnstalleerd hebt moet je drie gegevens invoeren om via de App toegang te krijgen tot het Ouderportaal:
De URL van je Ouderportaal: vul hier het volgende in: donsopvang
(het moet zijn: donsopvang.ouderportaal.nl en geen donsopvang.revalidatieportaal.nl)
De loginnaam: dit is je e-mailadres (het adres dat bij ons bekend is)
Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in.
De App onthoudt de gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor je altijd snel toegang hebt tot de laatste foto’s, berichten en stukjes in het schriftje. Mocht je ook klant zijn bij een andere opvangorganisatie die ook met het OuderPortaal van Konnect werkt, dan is het mogelijk om meerdere accounts in de app te activeren. Hiermee kan je binnen één app eenvoudig switchen tussen de verschillende opvangorganisaties.
Nog even je aandacht voor de volgende punten:
Met de introductie van onze nieuwe app, willen we je de mogelijkheid bieden om gemakkelijker met ons te communiceren en extra opvangdagen aan te vragen, evenals je kind af te melden. Hier zijn enkele belangrijke details en regels om dit proces te verduidelijken:
Service-uren in plaats van ruilen:
In plaats van het uitwisselen van opvangdagen, werken we nu met een systeem van “service-uren.” Dit nieuwe systeem heeft een aantal voordelen:
– Allereerst geeft het je een helder overzicht van het aantal uren dat je beschikbaar hebt voor opvang. Hierdoor kun je eenvoudig zien hoeveel uren je nog kunt gebruiken voor opvang.
– Ten tweede maakt dit systeem onze planning veel duidelijker en doorzichtiger. We kunnen nu sneller goedkeuring geven voor extra opvangdagen, omdat er geen plekken meer gereserveerd worden wat bij ruildagen wel het geval was.
– Daarnaast is het systeem van afmelden in plaats van ruilen veel flexibeler en handiger voor zowel ons als jou als ouder of verzorger.
Hieronder leggen we uit hoe het service-uren systeem precies werkt:
1. Je kunt je op elk moment van de dag afmelden via de OuderApp, zelfs op de dag zelf. Er zijn geen beperkingen, maar zorg ervoor dat je op tijd afmeldt om in aanmerking te komen voor de service-uren!
2. Als je je kind namelijk vóór 12:00 uur voor de start van de opvang afmeldt ontvang je service-uren van ons.
3. De service-uren die je ontvangt, zijn een service en geen garantie, ze zijn afhankelijk van beschikbaarheid op de groep.
4. Het blijft mogelijk om je kind af te melden via een medewerker op de groep, maar dan ontvang je geen service-uren! Het is dus verstandig om dit zelf via de OuderApp te regelen.
5. De service-uren die je krijgt bij een afmelding zijn geldig van 7 dagen voor en 21 dagen na de afgemelde dag.
6. Een uitzondering is het afmelden van een vakantiedag: deze dag is inzetbaar in dezelfde vakantieperiode waarin je je kind hebt afgemeld.
7. De service-uren die je krijgt bij afmelding van een reguliere opvang dag tijdens schoolweken zijn weer in te zetten op alle type dagen van de opvang (schooldagen / studiedagen en vakantiedagen).
8. Je mag meerdere potjes met service-uren combineren voor één extra opvang dag.
9. Het is mogelijk om een combibetaling uit te voeren voor het aanvragen van een extra dag waarbij een deel met service-uren wordt betaald en een deel via factuur, je kunt bijvoorbeeld een extra dag van 4 uur aan vragen waarbij 2 uur met service-uren wordt betaald en 2 uur op factuur, dit is handig mocht je te weinig service uren hebben voor een extra dag.
10. De service-uren zijn niet overdraagbaar naar broertjes en/of zusjes.
11. Je kunt bij ons niet eerder dan 30 dagen van tevoren een extra schooldag en/of studiedag aanvragen.
12. Je kunt bij ons niet eerder dan 180 dagen van tevoren een extra vakantiedag aanvragen.
13. Het is mogelijk om via de app op dezelfde dag nog een extra dag aan te vragen, wij kunnen uiteraard geen garantie geven dat het op tijd in behandeling wordt genomen, bij nood kan je het DONS kantoor even bellen of een berichtje sturen naar info@donsopvang.nl.
14. Als je een vergissing hebt gemaakt bij het doorgeven van een afmelding of het aanvragen van een extra dag, heb je 15 minuten de tijd om de aanvraag ongedaan te maken. Als je een afmelding binnen deze 15 minuten intrekt, worden de service-uren weer teruggenomen. Als je een extra dag aanvraagt en deze binnen 15 minuten weer intrekt, zijn de ingezette service-uren weer beschikbaar in je app.
15. Een eenmaal afgemelde dag kan na 15 minuten niet meer worden ingetrokken vanwege onze planning, je kan hiervoor een extra dag aanvragen en betalen met het eventuele verkregen service tegoed, of je kan contact met ons opnemen. Wij kunnen niet garanderen dat de extra dag goedgekeurd kan worden, omdat een andere ouder het plekje in de tussentijd kan hebben aangevraagd.
16. Een aangevraagde extra dag die betaald is met tegoed of via factuur kan 14 dagen voor de extra dag nog ingetrokken worden, je krijgt hiervoor dan geen factuur of als je service uren hebt ingezet dan worden deze weer teruggezet in je service uren overzicht met de oorspronkelijke geldigheid die het tegoed had bij het afmelden van de originele aanvraag.
N.B. Het is mogelijk om berichten in de groep te sturen en te ontvangen. Hiervoor geldt net als bij de huidige OuderApp, dat je voor vragen en mededelingen, waarbij het van belang is dat onze DONS-docenten op tijd op de hoogte zijn, je via de mobiele telefoon van de locatie contact opneemt.
In het OuderPortaal en de OuderApp is ook een handleiding beschikbaar bij de informatiepagina’s. Heb je nog vragen of problemen, stuur dan een email naar info@donsopvang.nl
Met vriendelijke groet,
Het DONS Team